Search This Blog

Monday, August 30, 2010

Jom Berdiskusi !!! Sahabat Sekelian, Pandangan Anda Dialu-alukan

KONGSI PENDAPAT ANDA


Wahai Sahabat sekelian... Saya nak minta pandangan anda semua... Apa yang anda faham mengenai Insurans/Takaful?? Setakat mana pentingnya Insurans/Takaful kepada anda?? Susahkah anda nanti kalau anda tidak memiliki Insurans/Takaful??

Saya nak tanya lagi.... Dalam banyak-banyak komitmen yang anda lakukan kini, Insurans/Takaful perlu anda letakkan di tangga yang nombor berapa??

Saya bantu anda..saya senaraikan komitmen-komitmen 'BIASA' yg telah kita lakukan setiap bulan..

1)Bayar ansuran rumah

2)Bayar ansuran kereta

3)Menyediakan makan/minum utk keluarga

4)Membeli pakaian utk diri sendiri/keluarga

5)Menyediakan wang belanja utk persekolahan anak-anak

6)Menyimpan sedikit pendapatan utk kecemasan..sakit,persaraan dsbgnya

7)Melancong..saya rasa ramai yang suka melancong..tapi semua org dapat pergi melancong kah??

8)Membuat pelaburan di ASB, Public Mutual...dsbgnya

9)Bayar segala bil..Astro,Elektrik,Air,Streamyx,H/Phone...dll

10)Yang paling best... Bayar hutang Kredit Kad

Dalam tak sedar banyak juga senarai komitmen yang kita lakukan selama ini tanpa jemu-jemu.. jadi jika kita masukkan Insurans/Takaful sebagai komitmen baru... senarai yang ke berapa harus kita letakkannya???

Sila kongsikan pendapat anda.. Semoga perbincangan dan buah pendapat dari anda memberi manfaat kpd kita semua...

Wassalam...

No comments:

Post a Comment